در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

قوانین اصلی بازاریابی شفاهی

پنجشنبه ۳ بهمن ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره قوانین اصلی بازاریابی شفاهی

امروزه تبلیغات با تمام هزینه های سنگینش، تاثیر خود را بر افراد برای خرید کالا از دست داده است، و مردم خودشان برای انتخاب و خرید کالای مورد نیاز خود تصمیم میگیرند.

عده ای از افراد برای خرید محصولات موردنظر خود، به توصیه‌های دوستان، آشنایان و اعضای خانواده‌ گوش میدهند و با آنها مشورت می‌کنند. عده دیگر، محصولاتی را که در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته‌، خرید میکنند.  بازاریابی شفاهی یکی از مؤثرترین نوع بازاریابی است که در واقع مشتری به مشتری محسوب میشود.

همواره تأثیرگذاران افراد آنهایی هستند که تریبون‌های بزرگی در اختیار دارند و حرف‌شان را به گوش افراد زیادی میرسانند. در حقیقت تمام افرادی که به دلیل موقعیت اجتماعی و شغل‌یشان مخاطبان زیادی دارند میتوانند توصیه های خود را به گوش مردم برسانند.

 

قانون های بازاریابی شفاهی

1. جلب توجه 

اگر می خواهید درباره شما حرف بزنند، یک کار جالب و خارق العاده انجام دهید. قبل از دادن آگهی و تبلیغ کمی تامل کنید. از خود بپرسید که آیا این تبلیغ تاثیرگذار هست؟ آیا مورد توجه قرار میگیرد و درباره آن صحبت خواهند کرد؟

برای هر تبلیغ فکر کنید و جوانب مختلف را در نظر بگیرید، برای موثر بودن تبلیغ باید اصول و قواعد آن را رعایت کنید. 

 

2. آسان کردن

یک پیام بسیار ساده پیدا کنید و در انتشار آن از مردم کمک بگیرید. یک جمله ساده که ریتم خوبی هم داشته باشد زودتر و بهتر در ذهن ها میماند و همه به راحتی آن را حفظ میکنند. برای مثال : عالیس یه انتخاب عالیست!

 

 

3. راضی کردن مشتریان

مشتریان راضی، بهترین تبلیغ کنندگان برای شما هستند. کالاهای جالب و خوش کیفیت، خدمات و سرویس دهی خوب، قیمت و تخفیفات مناسب و ... باعث میشوند تا مشتریان ، تجربه ای به یادماندنی از شما داشته باشند. مردم را به هیجان بیاورید تا با اشتیاق برای شما از دوستانشان سفارش بگیرند.

هنگامی که خدمات شما بی نظیر باشد و مردم شما را دوست داشته باشند، با اطرافیان خود درباره شما صحبت میکنند، زیرا میخواهند همانگونه که خودشان از خدمات شما لذت میبرند، دوستانشان نیز این خدمات را از دست ندهند.

 

4. کسب اعتماد و احترام 

هنگامی که مورد احترام باشید، کلام مثبت به دست می آورید. اصول اخلاقی را کاملا درنظر بگیرید، با مشتریان خوب رفتار کنید، با آن ها حرف بزنید و نیازهایشان را برآورده سازید تا افراد با غرور، از تجربه کار با شما برای آشنایان خود تعریف کنند.

 

مردم عاشق حرف زدن و تقسیم نظراتشان هستند. آن‌ها دوست دارند که درباره‌ دیگران و ایده‌های جدید حرف بزنند. همین‌طور در مورد خریدها، کالاهای بانمک و خنده‌دار و یا چیزهایی که هیجان‌انگیز نیستند.

 

  ثبت آگهی رایگان