در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

تبلیغات هدفمند

پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره تبلیغات هدفمند
  • تصویر شماره تبلیغات هدفمند

بازار هر شغلی شامل بخش های مختلفی است که در هر بخش مخاطبین، خصوصیات مشترکی دارند و نسبت به استراتژی های مختلف بازاریابی واکنش های مشابهی از خود نشان میدهند. به همین خاطر هر بخش از بازار ارزیابی شده و در نهایت به منظور رسیدن به بیشترین درآمد یا تحقق هدفی خاص، آن بخش از بازار که ما را به آن نتیجه می‌رساند به‌عنوان مخاطبان هدف انتخاب می‌شوند. 


معیارهای دسته بندی مخاطبان هدف: 

1. متغیر های جغرافیایی (مانند کشور، استان، شهر و …)

2. متغیر های جمعیت شناسی (سن، جنسیت، درآمد، شغل، تحصیلات و …)

3. عوامل روانشناختی (خصوصیات روانی افراد مانند درون‌گرایی یا برون‌گرایی و …)

4. عوامل رفتاری (میزان مصرف، خرید آنلاین یا آفلاین، وفاداری مشتریان و …)


فرض کنید مخاطبین شما خانم‌های خانه‌دار هستند ، براحتی میتوان حدس زد که بازدیدکننده چه سایت هایی هستند و به‌ این صورت می‌توان در همان مناطق تبلیغاتی با محتوای مرتبط با مخاطبین آن منتشر کرد.

در دنیای امروز، به علت هزینه های بالا مدیریت تبلیغات بسیار اهمیت می یابد و تبلیغات هدفمند با استراتژی های از پیش تعیین شده فرایند فروش و برندسازی را تسهیل می کنند. بنابراین توجه به اهداف تبلیغ و دوراندیشی درباره نتایج آن یکی از مهمترین گام ها قبل از اجرایی شدن است.

راه حل هایی برای تبلیغات هدفمند:

1. جمع آوری اطلاعات لازم برای نوشتن متن آگهی ضروری است. اطلاعاتی که تهیه کننده آگهی باید در مورد کالا یا خدمات کسب نماید، مانند اطلاعات دقیق محصول یا خدمات، کیفیت ارائه شده و مزیت های خاص، کاربرد محصول برای مخاطب، قیمت کالا و جایگاه آن در بازار و ...

 

2. کسب اطلاعات درباره مصرف کنندگان کالای مورد نظر از طریق مشخص کردن جامعه هدف، بازه سنی مصرف کنندگان، نفوذ افراد در خرید و ...


3. بررسی قالب زندگی افرادی که در آینده مشتریان ما هستند، توجه به تناسب سبک زندگی و قدرت خرید آنها، سلائق و علائق شان، افرادی که با آنها در ارتباط هستند و ...

4. تحلیل اطلاعات جمع آوری شده و تصمیم گیری نهایی با ارزش ترین مرحله مدیریت تبلیغات است. در این مورد خصوصیاتی مانند اعتبار منبع پیام، جذابیت فیزیکی و ظاهری، موردعلاقه مخاطب بودن، معنادار بودن منبع و ... مهم است.

5. استفاده از جاذبه های تبلیغاتی در پیام تبلیغی بسیار ضروری است. هر پیام تبلیغاتی برای اینکه بتواند مخاطب را به سوی محتوای پیام خود جلب کند، از یک سری جاذبه ها استفاده می کند. متداولترین جاذبه هایی که در پیامهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

* جاذبه منطقی که در آن به طور مشخص و صریح مزایای کالا، خود کالا، ویژگیهای آن و … عنوان می گردد، پیامهایی که کیفیت، صرفه جویی، فایده و کاربرد کالا را نشان می دهد.

* جاذبه خنده و طنز که در آن از محتوای شوخی استفاده میشود، و در زمره تبلیغاتی هستند که بهتر از همه شهرت یافته و بیشتر از بقیه به یاد می ماند و در مورد آن صحبت می شود.

* جاذبه ترس که در مخاطب نگرانی به وجود آورده و آنها را تحریک به انجام یا عدم انجام کاری کنند. در این نوع تبلیغ هنگامی که در پیام، توصیه های خاص و یا اقدامهای ویژه ای برای فرد ارایه می شود به بهترین نحو تاثیر خود را می گذارد.

* جاذبه اخلاقی که در آن بر تشخیص مخاطبان درباره درست یا غلط بودن چیزی تکیه می کنیم. هدف اساسی، وادار کردن مردم به حمایت و طرفداری از پاره ای از مسایل اجتماعی است.

 

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذاریم، برای داشتن تبلیغاتی هدفمند و موثر در کسب و کارتان با کارشناسان ما تماس بگیرید. 02166176625 داخلی 20 

  ثبت آگهی رایگان