در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

کسب و کار دوستانه

پنجشنبه ۲۷ تیر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره کسب و کار دوستانه

راه اندازی کسب و کار جدید با دوستان می تواند بسیار ارزشمند بوده و در عین حال چالش های خاص خود را داشته باشد. شما به شرکایی نیاز دارید که باعث پیشرفت تان شوند و حتی در مواقعی نگرانتان کنند. افرادی که باهوش بوده و این احساس را به شما بدهند که باید فراتر از محدودیت ها و توانایی های خود تلاش کنید تا از رقبایتان قوی تر ظاهر شوید. اگر آن ها اطلاعات و دانشی فراتر از شما داشته باشند، موجب قدرتمندی و رشد تیم تان خواهند شد.

برای همکاری با دوستان و موفقیت روزافزون به نکات کوچکی باید توجه کنید:

1. وظایف هر یک از اعضا را مشخص کنید.

وظایف خود را مشخص کنید و آن را به خوبی و با سرعت مناسب انجام دهید. بهتر است که بخش های مختلف کسب و کار به هر یک از اعضای گروه اختصاص یابد. اگر بتوانید تقسیم کار را به درستی انجام دهید و شرح وظایف هر کس را مشخص کنید، به این معنی است که تمام اعضای تیم و از جمله خود شما، با نقاط قوت و ضعف یکدیگر آشنائید و از این اطلاعات برای مشخص کردن مسئولیت ها و وظایف هر فرد استفاده می کنید. 

2. بحث ها و مذاکرات مهم را زودتر انجام دهید.

در شرکت تنها یک مدیرعامل، یک مدیر تولید، یک مدیر فروش و غیره وجود دارد. دانستن نقاط قوت و ضعف تیم بسیار کلیدی است. علاوه بر این شما نباید از انجام بحث های صریح در مورد موضوعات حساس مانند حقوق، پست و شرح وظایف واهمه داشته باشید. هرچقدر که صحبت در مورد این مسائل را به تأخیر بیاندازید، ناراحت کننده تر می شوند.

3. کسب و کار همیشه همراه با دموکراسی نیست.

از کودکی یاد گرفته ایم که با دوستان خود سازش داشته و با آنها همفکری و همکاری داشته باشیم، دموکراسی نیز منصفانه ترین و عادلانه ترین روش حکومت است. اما کسب و کار مانند یک کلاس مهدکودک یا یک کشور نیست، در هنگام شروع کسب و کار، آنچنان زمانی که همه چیز را در یک کمیته و با در نظر گرفتن دیدگاه دیگران انجام داد وجود ندارد. در برخی کارها نیازی به بحث و تبادل نظر نیست. شما باید همیشه کنترل را در دست داشته و کارها را پیش ببرید. 

4. دیدگاه های جدید را در نظر بگیرید.

احتمالا نقاط مشترک زیادی با دوستان خود دارید. خاطرات، شخصیت، و تجربه های مشابه در زندگی می تواند تشکیل دهنده ی ستون های محکمی در دوستی با دیگران باشد، اما از نقطه نظر تجاری می تواند باعث ایجاد مشکلاتی نیز شود. اگر شما نقطه ضعفی داشته باشید این احتمال وجود دارد که دوستان شما هم در همان قسمت دچار مشکل باشند، پس مطمئن شوید کسانی که در ابتدای کار استخدام می کنید قادر باشند ایده های جدیدی را برای کسب و کار شما ارائه دهند.

5. به افراد تیم خود توجه کنید.

هنگام شروع یک کسب و کار، زندگی اجتماعی شما می تواند منجر به نوآوری در کسب و کارتان شود. بخش عمده ای از ایده های شما خارج از دفترکارتان شکل می گیرد، حال چه در تعطیلات آخر هفته، یا سر میز شام و یا حتی زمانی که به گردش رفته اید. این دارایی واقعی تیم شما است و کمک زیادی به شما می کند، اما باید مراقب باشید و اعضای جدیدتر را که جزو دوستان قدیمی شما نیستند، از این گردهمایی ها حذف کنید، چون باعث کاهش کارایی شما می شوند.

 

 

سخن آخر

شروع یک کسب و کار با دوستان بسیار ارزشمند است. اینکه بتوانید کسب و کاری را به وجود آورده و آن را رشد دهید، تجربه فوق العاده ای است، و حتی بهتر از آن اینکه، این کار را در کنار افرادی انجام می دهید که واقعا آنها را دوست داشته و برایشان اهمیت قائل هستید. اما این کار ساده ای نیست، و گاهی اوقات یک دوست به عنوان نقطه قوت شما تبدیل به نقطه ضعف شما می شود، اما اگر همه اینها را از قبل در نظر گرفته و هوشمندانه برنامه ریزی کنید، موفق خواهید شد.

  ثبت آگهی رایگان