در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

برندینگ لوکس

یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره برندینگ لوکس

امروزه کالاهای لوکس یکی از سودآورترین بازارها را به خود اختصاص داده اند، به طوریکه رشد سالانه 12 درصد را برای این صنعت تخمین زده اند. این بازار پرسود و جذاب و خارق العاده از پیچیدگی های بسیاری نیز برخوردار است که نیازمند استراتژی قوی و آشنایی با تکنیک های برندینگ لوکس می باشد.

1- Performance (عملکرد) :

 بخش اول به ویژگی ها، کاربرد و فایده ای که محصول یا خدمت برای مشتری ایجاد می نماید، اشاره دارد. در واقع به بخش فیزیکی کالای لوکس می پردازد که شامل مواد تشکیل دهنده, کیفیت بالا، طراحی منحصربفرد، قابلیت فوق العاده محصول و فن آوری ویژه این نوع کالاها می شود.

بخش دوم به تجربه مشتری اشاره دارد یعنی آن ارزش عاطفی که مشتری با خرید این کالاها بدست می آورد. برای مثال Rolex نمادی از دستاورد قهرمانانه و Tiffany نمادی از عشق و زیبایی است.

2- Pedigree (اصالت وریشه) :

بسیاری از کالاهای لوکس دارای شجره نامه ای تاریخی هستند که بخشی از شخصیت و داستان آن برند را میسازد. وقتی مشتری به سراغ کالای لوکس می رود به اصالت آن نیز توجه دارد. بنابرین مشتریانی که سراغ برند Cartier و یا Chanel می روند، فقط به دنبال عملکرد محصول نیستند بلکه به اصل و ریشه غنی این برندها نیز اهمیت می دهند.

3- Paucity (کمیابی) :

عرضه کالاهای لوکس متفاوت تر از سایر کالاها می باشد و کمیابی یکی از تاکتیک هایی است که برای افزودن ارزش به این کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از کالاها را فقط بصورت سفارشی و یا تعداد محدود تولید می نمایند تا میل طبیعی افراد برای دستیابی به آن کالاهای ویژه را تحریک نمایند. مشتریان لوکس ترجیح می دهند از کالایی استفاده کنند که صرفا فقط خودشان توان دستیابی به آن را دارند.

4- Persona (شخصیت) :

برای برند لوکس باید شخصیت طرح ریزی شود و به وسیله تبلیغات به آن شکل داده شود. شخصیتی که دارای راز و رمز و ارزش های عاطفی باشد، بطوری که که هویت ایجاد شده با تصاویر, رنگ و یا حتی تن صدا قابل تشخیص و ترویج باشد. شخصیت ایجاد شده برند لوکس در عین حال که دارای شجره نامه ای اصیل است باید از تازگی نیز برخوردار باشد. این هویت ساخته شده باید نسبتا پایدار و در عین حال پویا باشد. استفاده از تبلیغات و ساخت فیلمهای تبلیغاتی برای ایجاد رابطه عاطفی مخاطب با شخصیت برند لوکس بسیار تاثیرگذار است.

5- Public figures (چهره های عمومی) :

استفاده از افراد مشهور, شخصیت های تاریخی و سرشناس جامعه همواره در جلب توجه عموم و دادن اعتبار به برند موثر بوده است، البته بایست به شیوه ای درست از این چهره ها استفاده گردد. به طور مثال نمایش این که خانواده های سلطنتی یا چهره های مطرح سیاست و سینما از برند لوکس استفاده می کنند می تواند در ایجاد انگیزه خرید مشتریان کالاهای لوکس بسیار موثر باشد زیرا مشتریان لوکس گرا علاقمندند زندگی کمال گرایانه ای داشته باشند. برگزاری مراسم فرش قرمز ها، دعوت از چهره های سرشناس در مراسم نمایش اولیه کالای برند شیوه های بسیار خوبی برای استفاده  تبلیغاتی از چهره ها می باشد.

6- Placement (جایگاه) :

محل فروشگاه نقش ویژه ای در برندینگ لوکس آن دارد زیرا اولین ارتباط در آنجا صورت می گیرد و مشتری در این مکان می تواند کالا را از نزدیک لمس کند. محل فروش کالا باید دارای تزئینات زیبا و مورد توجه باشد، استفاده از دعوتهای انحصاری و پیش نمایش های شیک در محیطی مناسب تاثیر بسیار زیادی بر مشتریان دارد. همکاران و کارمندان بخشی از این فضا بحساب می آیند و باید از آراستگی و جلوه مناسبی برخوردار باشند.

7- Public relation (روابط عمومی) :

روابط عمومی نقش بسیار مهمی در گسترش برند دارد و از توان بالایی برای تاثیرگذاری افکار عمومی برخوردار است. برای انتقال پیام ها و ویژگی های برند نیازمند روابط عمومی قوی هستیم که به ایجاد ارتباط برند با مشتری بپردازد. برند ما از طریق گفت و گوها, بحث ها و تبلیغات دهان به دهان گسترس می یابد.

8- Pricing (قیمت گذاری) :

و در نهایت آنچه از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است، قیمت میباشد. زیرا مصرف کنندگان کالاهای لوکس حاضر هستند ده برابر بیشتر پول بابت کالایی بپردازند که فقط سه برابر کیفیت بیشتری دارد. پس این برند لوکس است که قیمت را تعیین می کند و نه کیفیت محصول. البته کالای لوکس نباید قیمتی منطقی داشته باشد زیرا قیمت بالای این کالاها می تواند حس خودنمایی را در مشتریان این کالاها افزایش دهد.

 

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید، برای امور تبلیغاتی و برندینگ خود با 02166176625 تماس بگیرید!

  ثبت آگهی رایگان