در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

بازاریابی محصولات تخصصی

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره بازاریابی محصولات تخصصی

هنگامی که مالک یک کسب و کار مرتبط با فناوری یا زمینه های علمی هستید، چالش بزرگی برای معرفی آن به عموم در پیش روی شماست. درحالی که بیشتر بازار هدف و مصرف کنندگان شما ممکن است اصطلاحات مرتبط و واژگان و زبان آن را بشناسند، اما برای بعضی دیگر ممکن است درک آن سخت باشد.

مهم است که شما قادر به شرح محصول خود برای اکثریت مصرف کنندگان و دیگر مشتریان بالقوه در بازار باشید. با انجام کارهای فوق میتوانید به این مهم دست یابید.

 

1- از زبان علمی قابل فهم استفاده کنید.

برای بعضی از افراد، واژه علمی قابل درک و فهم، می تواند ضد و نقیض باشد. اگرچه روش های زیادی برای درک علوم پیچیده در محصول موردنظر شما یا نوآوری به کار رفته در آن وجود دارد و آن را برای میانگین مخاطبان شما قابل فهم می سازد.

 

2- از شعارهای طولانی بپرهیزید.

برای شرکت ها سخت است که از شعار مدنظر خود را به واسطه ثقیل بودن برای مشتری استفاده نکنند، اما مهم است که از اسناد علمی و محتوایی در وبسایت استفاده کنند که برای مخاطب قابل درک باشد.

یک قانون طلایی برای آن این است که محتوایی تولید کنید که زبان آن به گونه ای باشد که حتی دانش آموزان ابتدایی نیز آن را بفهمند. اگر خواستار شرح علم موجود در محصول تان هستید، باید در سندهایی جداگانه به محتوای علمی آن بپردازید و آن را برای افراد علاقه مند کنار بگذارید.

در صفحه اول وبسایت تان یا محتوای کمپین های بازاریابی خود، هرگز از واژگان پیچیده علمی استفاده نکنید و تا جایی که می شود آنها را ساده کنید. اگر کسی شناختی از محصول شما ندارد، سعی کنید درک اولیه او را با پیش زمینه هایی علمی پر نکنید.

 

3- داستان بگویید.

اگر خواهان این هستید که محصول علمی یا مرتبط با فناوری خود را به بهترین روش توصیف کنید، می توانید با خلق یک داستان آن را به صورت شیرین و شیوا بیان کنید. از یک داستان جذاب و یک راوی استفاده کنید. گاهی بهترین روش برای ایجاد یک محتوای علمی استفاده از داستان و مسئله ای مرتبط با آن معضل میباشد که گریبانگیر مخاطب است و نشان میدهد که محصول شما چگونه می تواند این معضل را برطرف کند.

 

4- بگذارید ویدئو جای شما حرف بزند.

گاهی اوقات هنگامی که ایده های پیچیده بازاریابی بخواهد به درک مصرف کننده برسد، چگونگی این فرآیند را به جای شرح علمی با تصویر نشان دهید. ویدئوها می توانند داستانی دراز را در چند فریم نشان دهند.

به مشتریان نشان دهید که محصول شما حقیقتا چه کار می کند. تبلیغات ویدیویی یک ابزار بازاریابی مناسب برای هر مسئله است. این روشی است که شرکت اکسی کلین از آن بهره برده است. با اینکه محصولی که این شرکت تولید می کرد از پیچیدگی بسیار زیاد برخوردار نبود، اما این شرکت با استفاده از خلق محتوای ویدئویی برای نمایش تأثیر محصول خود و رفع معضل مخاطب استفاده کرده بود.

 

5- از اینفوگرافیک ها استفاده کنید.

اینفوگرافیک ها، ابزارهایی قدرتمند برای اهداف بازاریابی هستند. با استفاده از آمار، اشکال و تصاویر و درصدها اینفوگرافیک هایی بسازید تا حرفتان را در مورد محصول در قالب تصویر زده باشید و ارزش آن را به شیوه ای مؤثر و مثبت به مخاطب یادآور شوید. اینفوگرافیک ها می توانند ابزاری مؤثر در بازاریابی و نمایش در وب سایت شما باشند.

  ثبت آگهی رایگان