در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

برندینگ مجدد

سه شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره برندینگ مجدد

عادات مشتریان روز به روز در حال تغییر است و گاهاً در بعضی از مواقع، کسب و کار شما فاکتور جذابیت را از دست می دهد و برندهای دیگر جذاب به نظر می رسند، در این مواقع کسب و کار شما به برندینگ مجدد (rebranding) احتیاج دارد. ریبرندینگ فرایندی است که اکثر شرکت های بزرگ جهان آن را انجام می دهند.

برندتان ابزاری است که به شما شهرت و اعتبارمی دهد و کمک می کند تا در میان رقبا شناخته شده باشید و بین این که کسب و کار شما در چه زمینه ای است و چه چیزی به مشتریان ارائه می دهید، ارتباط برقرار می کند. 

با انتخاب برند جدید، شما قادر هستید تا روابط خود را با مشتریان بهبود بخشید، برند را گسترش دهید و روابط عاطفی ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که برند بازتابی از آرمان هایتان است که به شما مزیت رقابتی می دهد و باعث رشدتان می شود. علاوه بر آن، توسعه بلندمدت بازار و نوآوری را که هر دو ضامن سودآوری هستند، ترویج و گسترش می دهد.

برندسازی مجدد با وجود کسب و کارهایی که آن را تجربه کرده اند آسان به نظر می رسد، اما یک فرآیند پیچیده است. علاوه بر استخدام بهترین کارشناسان برای این کار، شما باید از 5 قانون طلایی را رعایت کنید.

1. بر روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید، امّا خاص باشید.

ممکن است شما نسبت به المان های کوچک لوگو خود حساس باشید زیرا شرکت های مشهوری مانند آمازون، نایک و اپل لوگوهای جذابی دارند که به طور موثری برند آن ها را ارائه می دهند. به جای توجه زیاد به لوگوی خود، اطمینان حاصل کنید که برند شما در میان دیگر رقبای موجود در بازار به راحتی قابل تشخیص است.

برای دستیابی به موفقیت، بر روی مواردی که کسب و کار شما را خاص می کنند، محدود شوید و مشتریان و بازارهایی که می خواهید بر روی آنها تمرکز داشته باشید را مشخص کنید. برندی که به معنای همه چیز است، در واقع هیچ نیست.

یادتان باشد در برخی از صنایع لوگو چندان هم مهم نیست به عنوان مثال، اگر خدمات سلامت ارائه می دهید مشتریان توجه زیادی به لوگوی شما نخواهند کرد. اما، اگر یک شرکت طراحی گرافیک دارید لوگوی شما باید جذاب باشد.

2. مخاطبان خود را در هر مرحله از راه مشخص کنید.

در حالی که شما در حال برندسازی مجدد هستید، این فرصت خوبی است که بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند. به عنوان مثال یک برند لباس که با فرهنگ لباس های اسپرت مرتبط بود، تلاش کرد تا نام خود را به عنوان یک لباس لوکس نشان دهد. برندسازی مجدد نتیجه تمایل این برند برای بدست آوردن مشتریان جدید بود.

تغییر برند می تواند از طریق احساس نیاز برای تحریک دوباره طرفداران قبلی تقویت شود. اطمینان حاصل کنید که سر و صدا و همهمه زیادی برای احساس و نگاه جدید خود ایجاد کرده اید. اجازه ندهید که برند جدید با مشتریان کلیدی بیگانه باشد در حالی که آنها عامل سودآوری شما هستند. می توانید از طریق نظرسنجی و تحقیق نشان دهید که چه مقدار برای آنها در فرآیند ریبرندینگ ارزش قائل هستید.

3. همه چیز را به روز کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه چیز را تغییر داده اید و برند خود را از همه نظر به روز کرده اید. اگر مشتریان برند جدید شما را در برخی از مکان ها و برند قدیمی را در جاهای دیگر ببینند، تصور می کنند که شما بی برنامه هستید و آن ها فکر خواهند کرد که همه چیز اشتباه است. با افزایش رقابت مورد توجه قرارگرفتن بسیاری از برندها سخت تر و سخت تر می شود و ایجاد تمایز حیاتی می شود.

4. کارمندان را از تصمیمات خود آگاه سازید.

افرادی که حقیقتاً برند شما را تشکیل می دهند باید بدانند که چه خبر است. رویکرد و چشم انداز جدید خود را با آنها به اشتراک بگذارید و با آموزش معنای ریبرندینگ به کارمندانتان، موقعیت خود را تثبیت کنید. آن ها باید درک کنند که چرا برند نیاز به تغییر دارد، در نتیجه آنها می توانند بر چیزی که نیاز به تغییر دارد، تمرکز کنند.

5. فراموش نکنید که استراتژی های جدید خود را اعلان کنید.

هم زمان با کار بسیار برای تغییر برند کسب و کار خود، به یاد داشته باشید که شروع دوباره خود را اعلان کنید. هر کاری برای رسیدن به این منظور انجام دهید. شما باید خصوصاً در این مورد که تغییر برند چه نتایج مثبتی بر تجربه مشتریان تان خواهد داشت، تأکید کنید. علاوه براین، شما باید از ترس های مشتریان خود آگاه باشید که در این صورت می توانید این ترس ها را با مواردی که آنها در مورد شرکت دوست دارند از بین ببرید. تنها پس از آن می توانید هم چشم انداز و هم مشتریان موجود را که در مورد مسیر جدید هیجان زده هستند، با هم حفظ کنید.

  ثبت آگهی رایگان