در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

کارآفرینان موفق

یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره کارآفرینان موفق

افراد جوان به مواجهه روزانه با یک دنیای جدید عادت دارند، و از این بابت نگران چیزی نیستند و از تجربه های جدید لذت می برند.  کارآفرینی به علاقه و اشتیاقی بی پایان و سادگی خاصی در مواجهه با ناشناخته ها نیاز دارد. وقتی به سن و سال خاصی برسید، ممکن است به کلی از قدم گذاشتن در یک مسیر خاص صرف نظر کنید.

کارآفرینان در هر سنی که باشند دل جوانی دارند و به همان اندازه نترس هستند و در عین حال از تجربه خود بهره میگیرند. بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال کارآفرینان جوانی می گردند که برای رسیدن به ناممکن ها سخت تلاش می کنند و مشخصه هایی را از خود نشان می دهند :

1- توانایی شروع دوباره

توانایی دوباره روی پا ایستادن بعد از هر شکست، برای کارآفرینان ارزش بسیاری دارد. مسیر استارتاپ ها پر از کارآفرینان بلندپروازی است که در مواجه با اولین چالش دست از تلاش می کشند، و خیلی سریع به بهانه تراشی روی می آورند و یا خود را با تلاشی بی نتیجه برای رسیدن به هدفی اشتباه فرسوده می کنند.


2- امید به آینده

افرادی که، با اشتیاق به آینده می نگرند و اعتقاد دارند هنوز به بهترین بخش زندگی خود نرسیده اند می توانند کارآفرینان بسیار موفقی باشند. آنها امکان تغییر دنیای اطراف خود را به عنوان یک تجربه فوق العاده در نظر می گیرند و مصمم اند از این مسیر به اندازه مقصد لذت ببرند. 

3- توانایی تمرکز کامل روی کسب و کار

کارآفرینی مسیری است که بهترین زمان برای قدم گذاشتن در آن، پیش از پذیرش مسئولیت های یک خانواده است و رقابت میان همسالان برای رسیدن به موفقیت در آن نقش بسزایی دارد.
کارآفرینان جوان از زیر بار مسئولیت های رسیدن به موفقیت شانه خالی نمی کنند، چون پیش از این هیچگاه به آن نرسیده اند و کمتر پیش می آید که حواسشان به تعهدات و روابط قبلی شان پرت شود.

4- خوش بینی و انرژی بالا

کارآفرینان جوان اعتقاد دارند هر روز در مسیر ساخت شرکتی قدم بر می دارند که به آینده کشور، جامعه و خانواده شان کمک می کند. آنها اطمینان دارند توان تمرکز بیست و چهار ساعته  بر موانع  را دارند و از سد رقبای فعلی و آینده عبور خواهد کرد.

5- تمایل به متفاوت اندیشیدن

با بالا رفتن سن، افراد در شیوه های قدیمی خود گیر می کنند و خلاقانه فکر کردن برایشان دشوار می شود. برای ساختن یک استارتاپ جدید و موفق، با وجود چالش ها و رقبای جدید هر روزه ، مهم است تفکر خارج از جعبه را به تیم خود نشان دهید و در این زمینه الگوی آنان باشید.

6- زندگی و کار به سبکی نامتعارف

خیلی نمیتوان برای ابداع و خلاقیت برنامه ریزی کرد. واقعیات توسعه یک محصول جدید ممکن است شما را بر آن دارد که یک هفته تمام فقط نان خالی بخورید و در اتاق پشتی شرکت خود بخوابید. کارآفرینان جوان هنوز با عادات شرکتی مثل جلسات طولانی، ساعات کاری دقیق و آخر هفته های آزاد خو نگرفته اند.

7- بهره مندی از روابط چند ملیتی

دنیا در عصر اینترنت و ارتباطات به دنیای کوچکتری تبدیل شده است، بهمین خاطر نسل جوان از تنوع موجود در اطراف خود آگاهی بیشتری دارد و با این موضوع بزرگ شده است. آنها از طریق شبکه های اجتماعی و آموزش، با فرهنگ های مختلفی تعامل دارند و از آنها درس گرفته اند. تنوع برای نوآوری اهمیتی حیاتی دارد و قرارگیری کسب و کار در برابر فرصت های تازه را به حداکثر می رساند.

8- رضایتمندی فارغ از پول

ایده آل گرایی جوانان، رضایتمندی آنها را بیشتر به سبک زندگی شان گره می زند.. وسوسه دستیابی به پول در سبک زندگی کارآفرینی وجود دارد اما لذت بردن از یادگیری روزانه، روابط تازه و قرار گرفتن در موقعیتی جدید در بین گروه همسالان، برای کارآفرینان جوان رضایت بیشتر و ملموس تری به همراه دارد.

اینکه مسئولیت تصمیم گیری ها و در نتیجه اشتباهاتشان با خودشان باشد برای آنها بسیار لذت بخش است. سرمایه گذاران همیشه به دنبال کارآفرینان جوان و با استعدادی هستند که بتوانند توانایی های خودشان را خوب عرضه کنند، برای مذاکره مهارت بالایی داشته باشند، از توانایی حل مسئله برخوردار و پیش زمینه ی مطالعاتی گسترده ای داشته باشند.

بهتر است تجربیاتی که در تمام جنبه های زندگی کسب کرده اید را برجسته کنید. اگر کارآفرینی بلندپرواز هستید، آینده روشنی در انتظار شماست. وقت آن فرا رسیده است که از مزیت های خود استفاده کنید و دنیای اطراف خود را تغییر دهید.

  ثبت آگهی رایگان