در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

راه های خلاق شدن

پنجشنبه ۲۱ شهریور ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره راه های خلاق شدن

خلاقیت، مهارتی است که باید آموخته شود، مورد تمرین و آموزش قرار بگیرد و به تدریج توسعه یابد. فرهنگ مدرن اغلب به خلاقیت، به عنوان یک موهبت طبیعی و ذاتی برای افراد نگاه می کند.

هنرمندان همیشه با عباراتی مانند "شما بسیار با استعداد هستید” مورد تمجید قرار می گیرند، اما در حقیقت، استعداد و مهارت در کنار کمی تلاش و کوشش امکان پذیر است. تردستی و شعبده بازی نیاز به تمرین دارد، همان طور که موج سواری، کدنویسی و حتی رانندگی!

خلاقیت هم همینطور است. وقتی خلاقیت را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل می کنید، امکان رشد بیشتری را برای خود فراهم خواهید کرد.

1- بی هدف چیزی بکشید و یا بنویسید.

برخلاف تفکرات عمومی، اینکار به معنای نداشتن تمرکز نیست. بلکه، می تواند به شما کمک کند تا در زمان حال حضور داشته و خود را در فعالیتی که ممکن است در حال تغییر جهت از آن هستید درگیر کند.

2- در کلاسهایی ثبت نام کنید که قبلا هیچگاه در آنها شرکت نکرده اید.

خلاقیت، در زمانی که شما خود را به خارج از منطقه امن خود هدایت می کنید و چیزهای جدیدی یاد می گیرید ، شکوفا می شود. بسیاری از جوامع به ارائه کلاس های آموزشی برای بزرگسالان می پردازند. این کلاس ها معمولا غیررسمی و بسیار خودمانی هستند. شما می توانید نقاشی، سفالگری یا نجاری را امتحان کنید. یا یادگیری یک زبان جدید.

3- محیط مناسبی را برای خود ایجاد کنید.

هر فردی می تواند خلاق باشد. شما نیاز به یک محیط مناسب، در کنار وجود محرک ها و حمایت دارید. گوگل برای سرزنده نگه داشتن کارکنان خود به ارائه خدماتی برای آن ها از جمله زمین والیبال ساحلی و نوشیدنی رایگان می پردازد.

هدف اصلی، ایجاد محیطی است که به کارکنان اجازه می دهد تا برای بیان ایده های خلاقانه و حتی غیرمنطقی احساس آرامش و راحتی کنند.

4- یک دفترچه نقاشی یا دفترچه شعر برای خود تهیه کنید .

یک کتاب طراحی کوچک و کم وزن تهیه کنید که به راحتی در کیف جا شود، هر زمانی که وقت آزاد دارید، حتی اگر بسیار کوتاه، شروع به طراحی کنید، مثلا طراحی نمکدان روی میز و یا روزنامه های مچاله شده داخل مترو.

هرچه بیشتر طراحی کنید، بهتر خواهید شد. بهتر است تنها برای لذت بردن از طراحی، به کار خود ادامه دهید نه برای دستیابی به نتایج عالی.

خلاقیت از انجام فعالیت نشات می گیرد، بنابراین اگر تنها چند دقیقه در روز را به طراحی اختصاص دهید، به افزایش خلاقیت در محل کار خود نیز کمک کرده اید.

5- وسایل سرگرمی را بر روی میز کار خود قرار دهید.

بسیاری از شرکت های طراحی خلاق، کارکنان خود را تشویق میکنند تا اسباب بازی ها و وسایل سرگرمی، نظیر لگو و خمیرهای بازی، بر روی میز کارشان قرار دهند. ساختن چیزی با کمک نیروی فیزیکی و دست، می تواند روحیه نوآورانه به شما هدیه کند.

6- خود را در داستان های کوتاه غرق کنید.

سعی کنید خواندن داستان های کوتاه را امتحان کنید. داستان خودتان را در محل کار بنویسید. لازم نیست این داستان را در جایی به اشتراک بگذارید. تنها فرصتی است که به کمک آن می توانید ایده های خلاقانه خود را پرورش دهید.

7- تست ۳۰ دایره را انجام دهید.

این تمرین خلاقانه عالی توسط باب مک کیم به وجود آمده است. بر روی یک ورق کاغذ، ۳۰ دایره بکشید. حالا در عرض یک دقیقه ، هر یک از این دایره ها را به یک چیز مختلف تبدیل کنید. یک دایره می تواند خورشید باشد، دایره دیگر کره زمین و ... شما در یک دقیقه می توانید به خلق چند نمونه بپردازید؟

بیشتر افراد به سختی می توانند این تعداد را به ۳۰ عدد برسانند. به خاطر اینکه ما به عنوان بزرگسالان، تمایل داریم خودمان به ویرایش کارهایمان و انتقاد کردن از آن ها بپردازیم. کودکان به سادگی، به کشف ممکن ها، بدون نقد کردن خود می پردازند.

8- نقش بازی کنید.

نقش بازی کردن می تواند به شما کمک کند تا به توسعه راه حل های جدید برای مشکلات کنونی، با قرار دادن خود در جای مشتری یا مراجعه کننده بپردازید. نقش بازی کردن به صورت فیزیکی با همکاران نیز می تواند به ایجاد افشاگری های قدرتمند و ارائه راه حل هایی برای پروژه شما منجر شود.

نقش بازی کردن یکی از روش هایی است که به شکوفا شدن تصورات ما منجر می شود، این نقش بازی کردن، از پختن شیرینی گرفته تا جنگیدن با افراد بد و یا جستجو در جنگل هایی در حیاط پشتی ذهن شما را شامل می شود.

 

  ثبت آگهی رایگان