در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

افزایش فروش با پیگیری مشتریان

سه شنبه ۲ مهر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره افزایش فروش با پیگیری مشتریان

تقویت رابطه با یک مشتری جدید و یا کسی که قبلا به محصولات شما علاقه نشان داده است بی اندازه مهم است.

 

  • مشتریان بالقوه را پیگیری کنید.

امروزه اغلب فروشندگان به خوبی می دانند که به سرانجام رساندن فروش کار آسانی نیست. آمار بازاریابی  نشان می دهد که با افزایش تعداد تماس ها با مخاطب، آمار پاسخ ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. 

اگرچه مشتریان با اولین تلاش فروشنده ، خرید نمی کنند، اما به این معنی نیست که مشتری به خرید محصول یا خدمت شما علاقه مند نیست. شاید دلیل این باشد که مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید به زمان بیشتری احتیاج دارد یا شاید سوالات و ابهاماتی درباره محصول و خدمت شما برایش وجود دارد.

بعد از ایجاد اولین ارتباط، تماس خود را با مشتری حفظ کنید، این کار به او نشان می دهد که واقعا به برآورده کردن نیازها و علایق آنها علاقه مند هستید و هدفتان فقط کسب سود برای خودتان نیست. در روند پیگیری می توانید دلیل سودمند بودن محصولات و خدماتتان را دقیقا برای مشتریان توضیح دهید. 

 

  • پیگیری مشتریان موجود


اغلب صاحبان کسب و کار سیستمی برای بازاریابی مشتریان موجود خود ندارند. جذب یک مشتری جدید بسیار سخت تر از حفظ مشتری های موجود است. مشتریان کنونی، قبلا ثابت کرده اند که محصولات شما را دوست دارند. پس زمانی که نوبت به آنها می رسد، باید با آنها مانند طلای خالص رفتار کنید و بر بازاریابی آنها تاکید زیادی داشته باشید. 

شرایطی استثنایی و ویژه برای مشتریان قدیمی خود در نظر بگیرید. این کار نشان می دهد که برای خریدهای پایدار و ثابت آنها ارزش و احترام قائلید. با پیگیری مشتریان قدیمی به آنها ثابت می کنید که خریدشان برای شما مهم است.

زمانی که مشتریان تان را پیگیری می کنید، اطمینان حاصل کنید که می دانند رضایت مشتریان برای شما واقعا مهم است. با این کار، شانس جذب آنها را افزایش می دهید، و امکان اینکه محصول شما را در آینده به دیگران نیز پیشنهاد دهند، افزایش می یابد.

 

دلایلی که ممکن است مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی از شما خرید نکنند عبارتند از:

  • هنوز برای تصمیم گیری آماده نیستند.
  • فشارها و موضوعات دیگری در ذهن دارند.
  • هنوز سوالات و ابهاماتی درباره محصول و خدمت شما دارند.
  • رقیبان شما فعالانه تلاش می کنند تا مشتریان شما را به خرید از خود قانع کنند.

با پیگیری مداوم مشتریان می توانید برتری فوق العاده ای نسبت به رقبا پیدا کنید، زیرا تعداد کمی از آنها بیش از یک بار با مشتریان تماس می گیرند. 

 

  • عدم استفاده از روش های خودکار بازاریابی

هیچ چیز بهتر از سود بردن از تکنولوژی در دنیای امروز نیست. خودتان را در حال گذران تعطیلات در مناطق زیبای شمال ایران مجسم کنید و اینکه کسب و کارتان به طور خودکار در حال برقراری ارتباط و بازاریابی مشتریان کنونی و قدیمی شما است. 

یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی خودکار، استفاده از پاسخ دهنده خودکار ایمیل است. پاسخ دهنده خودکار سیستمی است که «پیام ها و تبلیغات ایمیلی از قبل آماده شده» را به صورت خودکار برای کسانی می فرستد که در گذشته مشتری شما بوده اند و از شما خرید کرده اند، یا اکنون جز مشتریان شما هستند و یا اینکه به فهرست ایمیل های شما اضافه شده اند تا مطلبی رایگان برای آنها بفرستید.

این ایمیل ها یا بصورت متن هستند و یا ویدیو های کوتاهی می باشند که چیزی بیش از یک تجربه سرگرم کننده هستند. شما می توانید متن چندین ایمیل را به گونه ای طراحی کنید تا در زمان های خاصی برای مشتریان ارسال شود و با ارائه «تخفیفات ویژه» به مشتریان، آنها را ترغیب به خرید کند. 

  ثبت آگهی رایگان