در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

دلایل فروش کم وبسایت‌

سه شنبه ۹ مهر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره دلایل فروش کم وبسایت‌

بسیاری از وبسایت های ایرانی فروش بسیار کمی دارند، در حدی که گاه باعث ناامید شدن صاحب سایت و توقف آن فعالیت می شوند. در این مطلب دلایل اصلی فروش کم سایت ها را با هم بررسی میکنیم.

 

1. ترافیک کم و ناکافی

اگر وبسایت را به یک فروشگاه فیزیکی تشبیه کنیم، اولین قدم برای موفقیت فروشگاه آن است که افرادی وارد آن شوند. تا زمانی که بازدیدکننده کافی وارد سایت نشود، میزان فروش بسیار کم خواهد بود.

در حالت ایده ال در حدود ۰.۱ تا ۱ درصد بازدیدکنندگان از سایت شما خرید می کنند، و این مساله به نوع محصولات و خدمات، قیمت آن ها، اعتبار سایت و موارد دیگری بستگی دارد. بنابراین اگر روزیانه فقط ۱۰۰ بازدید کننده دارید، نمی توانید امیدوار باشید که در فروش یک محصول ارزان بتوانید سود کنید.

برای افزایش ترافیک دو راه وجود دارد. ایجاد ترافیک پولی و رایگان . هر روز درباره روش های افزایش ترافیک تحقیق کنید و نکات جدید را یاد بگیرید. از تمام رسانه های موجود برای افزایش ترافیک استفاده کنید.

در پروفایل اینستاگرام آدرس سایت خود را قرار دهید. زیر تمام ایمیل هایی که می فرستید امضایی قرار دهید که در آن آدرس سایت شما موجود است. در پروفایل LinkedIn و فیس بوک مطالب جذابی در رابطه با کارتان قرار دهید و از علاقه مندان بخواهید برای خواندن مطلب کامل به سایت مراجعه کنند.

یکی از موفق ترین روش ها برای افزایش ترافیک در دنیای امروز، بازاریابی محتوا میباشد . با تولید محتوای رایگان و با کیفیت افراد بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

 

2. طراحی و ظاهر سایت

گاهی به یک فروشگاه واقعی مراجعه می کنید و با اینکه شاید محصولات خوب یا قیمت مناسبی هم داشته باشد، بدون توجه به محصولات از آن خارج می شوید.

گرافیک و ظاهر سایت نقش بسیار تعیین کننده ای در میزان فروش سایت دارد. بهتر است تا کمی درباره طراحی وبسایت اطلاعات کسب کنید، مثلا در سایت از رنگ های کمی استفاده کنید، دو یا سه رنگ.

شما در انتخاب رنگ ها آزاد نیستید و نمی توانید هر رنگ دلخواهی را برای سایت انتخاب کنید. رنگ سایت باید تا حد ممکن با موضوع سایت همخوانی داشته باشد. 

در انتخاب فونت ها و همچنین المان های گرافیکی سایت هم باید نکاتی را رعایت کنید. بهتر است تعداد فونت ها تا حد ممکن کم باشد، یعنی برای تمام متون سایت از یک فونت و برای عناوین از یک فونت دیگر استفاده کنید. همچنین فونت باید با موضوع سایت همخوانی داشته باشد.

 

3. مکالمات سایت

برترین وبسایت های دنیا برای بهبود همیشگی بر روی پیام ها و مکالمات سایت خود، کار می کنند. مثلا بالای صفحه پرداخت سایت چنین جملاتی نوشته می شود: «دیگر چیزی باقی نمانده، شما تا چند دقیقه صاحب محصول … خواهید شد!» یا «ناامید نشوید، فقط ۳ کلیک تا پایان خرید فاصله دارید».

مشکل مکالمات سایت از آنجا ناشی می شود که اغلب پیام ها و جملات توسط برنامه نویسان نوشته می شود و بسیار رسمی و رباتیک است.

تصور کنید کاربری که قبلا عضو سایت شما بوده و این موضوع را فراموش کرده، پس از مدت ها به سایت شما مراجعه می کند، وقتی به صفحه ثبت نام می رسد و ایمیل و مشخصات خود را وارد می کند، پیام زیر را دریافت میکند:

«متاسفیم! این ایمیل قبلا در سایت به کار رفته است».

این جمله یک پیام کاملا درست سیستمی است و بیان میکند که چنین کاربری در دیتابیس سیستم وجود دارد و امکان ثبت نام مجدد با این ایمیل وجود ندارد.

اما میتوان این جمله را بهبود بخشید:

 «تبریک می گوییم! شما قبلا در این سایت عضو شده اید»

و زیر آن بنویسیم: «اگر رمز را فراموش کرده اید، کافی است درخواست کنید تا همین الان برایتان ارسال شود».

یک وبسایت موفق تلاش می کند تا از هر کار کوچک کاربر قدردانی و تشکر کند و آن را یک موفقیت نشان دهد. این روش باعث می شود تا کاربر احساس خیلی خوبی نسبت به سایت داشته و با هر قدم کوچکی که برای خرید بر می دارد ، تشویق به برداشتن قدم های بعدی شود.

 

4. متن ضعیف صفحه محصول

آخرین معیار تعیین کننده خرید از سایت، توضیحاتی است که در صفحه محصول مینویسید. یکی از مهم ترین مهارت های صاحب سایت «تبلیغ نویسی در وب» است.

باید بتوانید متنهای تبلیغاتی حرفه ای بنویسید تا کاربر را به خرید هدایت کنید. متن صفحه محصول را تا حد ممکن طولانی و کامل بنویسید. چند سطر اول متن و همچنین چند سطر آخر کلیدی ترین مکان ها هستند. مهم ترین مطالب و مزایای محصول را در این قسمت ها بنویسید.

 

5. سخت بودن فرایند خرید

در ایران حدود ۹۰ درصد از افرادی که محصولی را به سبد خرید اضافه می کنند، قبل از اتمام خرید، آن را نیمه کاره رها می کنند. این موضوع دلایل بسیاری دارد اما یکی از مهمترین دلایل سخت بودن فرایند خرید است.

بازدیدکننده با زدن دکمه خرید می بیند که باید اطلاعات زیادی را وارد کند و فرم هایی طولانی را پر کند، برای همین از خرید منصرف میشود.

یکی از ساده ترین کارها کاهش فیلدهایی است که هنگام خرید باید پر شود. فرم را طوری طراحی کنید تا بازدیدکننده از وارد کردن اطلاعات ساده تر شروع کند و سپس اطلاعات سخت تر را وارد کند. برای اغلب افراد وارد کردن شماره موبایل بسیار ساده تر از وارد کردن آدرس ایمیلشان است.

  ثبت آگهی رایگان