در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

معرفی طرح های تبلیغاتی

یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره معرفی طرح های تبلیغاتی

امروزه در هر موقعیت مکانی و زمانی که باشیم، با سیل انبوهی از تبلیغات - چه سنتی و چه مدرن _ در زمینه های متفاوت روبرو میشویم . انتخاب یک تبلیغ موثر که بتواند ما را به هدفمان برساند، نیاز به تجربه و مشاوره دارد.

در حوزه بازرگانی، به هر عملی که باعث جلب توجه مردم به محصولی خاص و یا فعالیت های تجاری در جامعه گردد ،تبلیغات گفته میشود، البته باید مردم از آن به خوبی استقبال کنند و درنهایت محصول موردنظر را خریداری کنند.

به زبان ساده تر تبلیغات، اطلاعات کنترل شده، قابل تشخیص و قانع کننده ای هستند که توسط رسانه های اجتماعی ارائه می شوند.

اهداف اصلی بازاریابی طبق برنامه ریزی تبلیغاتی بر اساس آگهی های اطلاع رسانی، آگهی های متقاعد کننده و آگهی های یاد آوری کننده صورت می گیرد :

1. آگهی اطلاع رسانی و یا آگاه کننده : 

این آگهی ها درباره محصولی جدید، به مطلع کردن مشتریان در خصوص تغییر قیمت ها، چگونگی کاربرد محصول، رفع شایعات و کاهش نگرانی مصرف کننده ها می پردازند و هنگامی که محصولی جدید وارد بازار می شود برای معرفی آن به کار میروند.

2. آگهی متقاعد کننده : 

این آگهی ها مشتری را نسبت به خرید محصول ترغیب کرده و زمانی که بازار رقابتی افزایش می یابد کاربرد بیشتری دارند..

3. آگهی یاد آوری کننده : 

این آگهی ها، همواره به مشتریان خود نوعی محصول را یادآوری می کنند که ممکن است در آینده نزدیک کالای مورد نیاز آنها باشد. این امر زمانی کاربرد دارد که محصول مورد نظر، شناخته شده باشد.

 

البته طرح های تبلیغاتی دیگری نیز توانسته اند که بهتر و بیشتر در امر تبلیغات به بازاریاب و یا مبلغ کمک کنند  که بیشتر در دو رسانه جمعی یعنی تلویزیون و رادیو کاربرد دارند :

1- طرح محرک و پاسخ :

این طرح معتقد است که با وارد کردن یک محرک،افراد پاسخ خواهند داد. مثلا با گذاشتن غذا جلوی یک فرد گرسنه ناخودآگاه بزاق او ترشح میشود. به همین دلیل کارشناسان اعتقاد دارند که این طرح در فرایند تبلیغات موثر خواهد بود . 

2- طرح شناختی : 

این طرح برعکس طرح محرک و پاسخ عمل می کند و معتقد است انسان موجود متفکر و منطقی است و میتوان با دادن اطلاعات و آگاهی از وضعیت مطلوب، کیفیت بهتر کالا و خدمات پس از فروش محصول، توجه آنان را جلب و سبب مصرف محصول مورد نظر گردد .

3- طرح انگیزشی : 

در این طرح افراد به صورت انفعالی به خرید کالا اقدام کنند. انسان موجودی با انگیزه است و با هدف خاصی به سمت خرید کالایی میرود. در این طرح مهمترین عنصر انگیزه مخاطب است و برای فروش کالا باید انگیزه او را بر انگیخت. این طرح معمولا دارای دو مرحله است:
- کشف انگیزه های مصرف کننده و باز تولید این انگیزه ها.
- تغییر دادن شکل محصول به صورتی که توانایی آنها برای ارضای نیازهای کشف شده مشخص باشد.

4- طرح اجتماعی : 

این طرح بر ارزش ها و هنجارهای اجتماعی که بیشتر در بین گروه های اجتماعی جای دارد، تاکید دارد و معتقد است که افراد نیاز به تائید دارند و به همین دلیل حساسیت زیادی نسبت به عقیده کسانی دارند که در نزدیکی آنها هستند . 

5- طرح شخصیتی : 

این طرح معقتد است که افراد شبیه به هم نیستند، بهمین خاطر عده ای خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند و عده ای دیگر دیرتر . دو نوع عملکرد مختلف آن عبارت اند از:
- عملکرد دفاع از خود:  فرد تلاش می کند از تنش ها و تضاد های درونی خود فرار کند.
- عملکرد بیان ارزشی: تلاش افراد در جهت مثبت نشان دادن عقاید و نظریاتشان 

متوجه شدید که تبلیغات یک روند بسیار مهم  است که در طی این فرایند می تواند جامعه را بسوی اهداف خود متمایل سازد.

  ثبت آگهی رایگان