در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

ویژگی های مدیران شبکه های اجتماعی

سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره ویژگی های مدیران شبکه های اجتماعی

مدیر شبکه اجتماعی باید دقیقاً بداند که چه چیزی برای محتوایش میخواهد  زیرا امروزه در تبلیغات اینترنتی رقابت بسیار زیاد و تنگاتنگ است. 

در این بخش با ویژگی های مدیران موفق شبکه های اجتماعی آشنا خواهید شد:

1- دانش عمومی

کسی که در حال استفاده از شبکه های اجتماعی است باید به موضوعی که صحبت می کند اشراف داشته باشد. حتی اگر خود به تولید محتوای مورد نظر مشغول نیستید باید درباره آن اطلاعات کافی را داشته باشید. این دانش و اطلاعات کمک می کند تا در فضاهای مجازی مختلف و حتی رویدادهای فیزیکی در مورد موضوع صحبت شده حمایت کنید. 

2- مهارت های نویسندگی و سردبیری

داشتن قلم خوب و نوشتن یک هنر است ولی مهارت و دانش نوشتن درست یک «باید» است که یک مدیر بخش شبکه های اجتماعی باید آن را داشته باشد. امروزه با توجه به نفوذ اینترنت و سهولت بحث تولید و انتشار محتوا هر برند می تواند خود به تولید محتوا بپردازد اما دقت کنید که درست بودن نوشتار و استفاده از یک ادبیات درست می تواند در زمان طولانی ماندگار شده و به یاد خواننده بماند.

3- دانستن تفاوت کانال های ارتباطی

یک مدیر موفق در مورد مخاطبین کسب و کار اطلاعات لازم و کافی را با هدف استفاده از کانال های مختلف شبکه های اجتماعی دارد. او باید بداند که برای چه مخاطبی از چه کانالی استفاده کند. محتوایی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام تولید می شود و بسیار هم کاربرد خوبی دارد ممکن است در توییتر به درد نخورد. پس شناخت تفاوت های کانال های ارتباطی بسیار مهم است.

4- شناخت عمومی از فضای عمومی مردم و جهان

هر مدیر شبکه اجتماعی باید در زمینه اتفاقاتی که در دنیای واقعی می افتد، بازخوردها و عکس العمل های مردم و مخاطبین و هر آنچه که می تواند بر کسب و کارش تأثیر بگذارد آگاهی داشته باشد. اطلاع رسانی و پاسخ مناسب به این رویدادها چیزی نیست که بتوان با پست های ارسالی اتوماتیک از عهده آن ها برآمد. باید در زمان درست، پاسخ درستی به اتفاقات دنیای واقعی داد.

5- شوخ طبعی

اگر شوخ طبعی و شوخ بودن برای برندتان بد نیست، اشکالی ندارد که با رعایت اصل ادب و احترام از این خصلت خوب استفاده کنید. این شوخ طبعی می تواند در کمپین ها و فعالیت های شما، طعم مناسبی به فعالیت های شما داده و مخاطبین بیشتری را به سمتتان جذب کند.

6- همدلی

باید بدانید که چه عکس العملی باید در قبال گفته های مخاطبین داشته باشید و چطور با آن ها صحبت کنید. یکی از این مهارت ها، دانستن نحوهٔ هم دلی با مشتری است. مشتری در زمان هایی شاکی است یا می خواهد غر بزند. در این وضعیت پاسخ مناسب دادن و حتی گاهی «فقط گوش کردن» به مشتری می تواند بسیار کمک کننده باشد.

7- درست حرف زدن

به هیچ وجه و در هیچ حالتی نباید از اصطلاحات عامیانه و کوچه بازاری استفاده کرد. این موضوع اصلاً در حد و اندازه یک برند نیست. به جای استفاده از اصطلاحات عامیانه باید زبان مخاطب عمده خود را بشناسید. با زبان خودش و با رعایت ادب و احترام صحبت کنید. 

8- جذاب و قصه گونه صحبت کردن

یکی از مهارت های مهم در شبکه های اجتماعی مهارت داستان گویی یا Storytelling است. در چند سال اخیر این موضوع در موفقیت کسب و کارهای آنلاین تأثیر زیادی داشته و مفید بوده است. پس برای رسیدن به درجه های بالایی از مهارت قصه گویی باید تمرین کنید.

9- دید باز نسبت به محتوای مرتبط

مشتریان به دنبال محتوایی بهتر و مناسب تر می گردند. یک مدیر شبکه های اجتماعی باید این نوع محتواها را پیدا کرده و در صورت لزوم هم از محتوا و هم از همکاری با فرد تولید کننده محتوا مزایای مناسبی را برای مجموعه خود کسب کند.

10- تحلیل آمار

چقدر یک مطلب مفید واقع شده است؟ چند بار به اشتراک گذاشته شده؟ چقدر کامنت نوشته شده؟ و بسیاری آمارهای دیگر می تواند به مدیر شبکه های اجتماعی کمک کند تا تصویری دقیق تر از فعالیت هایش داشته باشد. مدل سازی آماری و تحلیل اطلاعات به دست آمده یکی از مهارت های مهم مدیر شبکه های اجتماعی است.

11- انجام همزمان چند وظیفه و کار

بازاریابی دیجیتال، توصیف کمی و کیفی آماری، مهارت روابط عمومی بالا، نویسندگی و بسیاری ویژگی های دیگر مواردی است که یک مدیر شبکه های اجتماعی باید در مورد آن به طور دقیق اطلاعات داشته و مسلط باشد.

12- تمرکز مشتری محوری

همه فعالیت های یک مدیر شبکه های اجتماعی باید در راستای راضی نگه داشتن و خوشحال بودن مشتری باشد؛ تمرکز اصلی چنین مدیری باید مشتری باشد. فعالیت های مناسب برای مشتری باید تقویت شده و فعالیت های غیرضروری باید حذف شود.

13- مهارت های آنالیز داده، پیگیری و مانیتور کردن

دانستن مهارت های آنالیز کردن می تواند بهبود عملکرد فعالیت های یک کسب و کار را به ارمغان بیاورد. یک مدیر باید در این زمینه اطلاعات کاملی داشته باشد تا بتواند در مدت زمانی مناسب، تصمیم های مناسب را گرفته و براساس آن عمل کند.

  ثبت آگهی رایگان