در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

تشخیص یک ایده تجاری خوب

پنجشنبه ۱۴ آذر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره تشخیص یک ایده تجاری خوب

ممکن است هر کسی یک ایده خوب تجاری به ذهنش برسد اما ایده های عالی یکباره موفق می شوند، بسیار کمیاب هستند و اغلب در ابتدا به نظر احمقانه می آیند. 

سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید، تا ارزش واقعی ایده هایتان را دریابید: 

1- آیا مردم، در ازای این ایده، پولی پرداخت می کنند؟

پرداخت پول از طرف مصرف کننده مهر تاییدی بر ایده شما است. هر کسی می تواند ایده پردازی کند اما هیچ کس نمی تواند اعتبار ایده ای را که مصرف کننده  در ازای آن پول می پردازد را زیر سوال ببرد.

2- آیا این ایده، مشکلی را حل می کند؟

بهترین ایده های کسب و کار آنهایی هستند که مشکلی را حل کنند،مشکلی که شما، خانواده تان، دوستان تان یا همکاران تان را تحت تاثیر قرار داده است.

3- قیمت آن چقدر است؟

کسب و کارهایی به موفقیت میرسند که مشکلات و موانع را با هزینه کمتری از سر راه مردم بردارند. باید کشف کنید که مردم حاضرند تا چقدر برای حل این مشکل هزینه کنند. 

4- آیا ایده تان سنجش پذیر است؟

عالی ترین ایده های تجاری آنهایی هستند که می توان به راحتی آنها را ارزیابی کرد. ایده باید قابلیت سیستماتیک شدن، خودکار شدن یا گسترش یافتن را داشته باشند.

5- آیا ایده تان منحصر به فرد است؟

بسیاری از کارآفرینان بر این باور هستند که وقتی ایده ای کاری کند که دیگر نتوانند بر ایده دیگری متمرکز شوند، یقینا ایده بسیار خوبی خواهد بود اما با تمرکز بالا به جست و جوی بیشتر در گوگل بپردازید و مطمئن شوید که شخص دیگری در گذشته ایده شما را عملی نکرده باشد.

6- آیا ایده تان توجه عموم را در اینترنت جلب می کند؟

وب سایتی ایجاد کنید تا ببینید تا چه حد مصرف کنندگان آنلاین به ایده تان علاقه نشان می دهند. این وب سایت حاوی نام شرکت، لوگو و تعریف کوتاهی از مفهوم کارتان باشد. گزینه ای برای «ثبت نام در خبرنامه» نیز داشته باشید. اگر دیدید که چند نفر در وب سایت تان ثبت نام کردند، احتمالا ایده خوبی به دست آورده اید.

7- آیا فروشندگان به این ایده علاقه دارند؟

میزان علاقه ای فروشندگان بهترین عامل نشان دهنده موفقیت یک شرکت است. اگر کسب و کارها برای به دست آوردن مخاطب دست به دامن شما شدند، مطمئن باشید راه را درست رفته اید.

8- آیا تقلید و کپی کردن ایده شما کار سختی است؟

بهترین ایده های تجاری آنهایی هستند که به آسانی نمیتوان تقلیدشان کرد. یک ایده عالی که موانع کمی بر سر راه آن قرار گرفته باشد، مطمئنا افراد زیادی از آن تقلید خواهند کرد. 

9- آیا مورد شناسایی قرار می گیرد؟

ایده های تجاری واقعا عالی مورد توجه منابع خارجی مانند سرمایه گذاران، مشتریان و رسانه ها قرار می گیرند.

10- آیا دوام خواهد داشت؟

ایده های تجاری عالی آنهایی هستند  که در طولانی مدت بتوانند مردم را به سمت خود جذب کنند. کارآفرینان باید کسب و کارشان را در دو، سه و ده سال آینده تجسم کنند و ببینند که آیا محصول یا خدماشان دوام خواهد داشت یا خیر. 

  ثبت آگهی رایگان