در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

تفاوت کارآفرینان واقعی با افراد معمولی

پنجشنبه ۲۶ دی ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره تفاوت کارآفرینان واقعی با افراد معمولی

در تصور عموم مردم هر فردی که یک ایده هوشمندانه دارد، کارآفرین و فعال است، اما این تنها در خیال آنهاست. کارآفرین بودن یعنی فرصتها را بگونه ای ببینید که دیگران نمی بینند. برای کارآفرین موفق بودن، باید طرز فکر قدیمی خود را رها کرده، بگونه ای متفاوت بیاندیشید، به خود، توانایی هاو داشته یتان متکی باشید. 

در این بخش برای شناخت بهتر شما، به تفاوت های اصلی میان کارآفرینان واقعی و افراد معمولی که گاها خود را کارآفرین میپردازند، خواهیم پرداخت:

تفاوت کارآفرینان واقعی با افراد معمولی 

1- یک کارآفرین واقعی با شکست خوردن بهانه نمی آورد و دست از تلاش نمیکشد، به ساختن ایده های بهتر و جدیدتر با تلاش بیشتری میپردازد. در حالی که اکثر افراد در مواجهه با شکست مسئولیت را از خود سلب میکنند.

2- کارآفرین واقعی با تمایل و اشتیاق درونی پیش می رود و بواسطه همین شوق درونی حرکت میکند و ایده هایش را به عمل تبدیل میکند. این در حالی است که اکثر افراد بواسطه انگیزه ای بیرونی که در بیشتر موارد جنبه مالی یا موقعیت اجتماعی است دست به فعالیت میزنند.

3- یک کارآفرین واقعی تنها به خودش فکر نمیکند و برای او همه چیز تیمی است که با او کار میکنند. او ارزش کار تیمی و رهبری را بخوبی میداند، زیرا بهترین ایده ها بدون داشتن یک رهبر و تیمی مناسب از افراد تلاشگر، هرگز به موفقیت نمیرسد. 

4- یک کارآفرین واقعی زمانی که وقت عمل می رسد ، با آنکه ایده های خوب دیگری نیز وجود دارند اما برای ساخت ایده اصلی خود تمام تلاشش را میکند و آن ایده را قویتر از همه پیش میبرد. 

5- کارآفرین واقعی هر لحظه روی به عمل در آوردن ایده هایش در آینده کار می کند، و زندگی او سرشار از سختی است. گاها بدلیل مشغله زیاد فراموش میکنند که غذا بخورند و یا مدتهای مدید خواب را بر خود حرام میکنند.

6- کارآفرینان واقعی شکست ها را میپذیرند و از آنها درس می گیرند در حالی که افراد معمولی با شکست ها فرو میریزند. کارآفرین در زندگی اش به شکست هم رسیده، اما پس از گذشت زمان، با صرف انرژی و یادگیری از آن شکست، سرانجام به پیروزی میرسند.

7- یک کارآفرین واقعی به قدری درگیر رشد و تعالی شرکت و مجموعه خودش است که فرصتهایش را صرف وقت گذرانی نمیکند. او حتی در تفریحاتش هم به فکر عملی کردن ایده هایش است.

8- هدف از کسب و کار برای افراد معمولی پول است اما هدف یک کارآفرین واقعی بهترین بودن است. بخاطر داشته باشید موفقیت شما در گرو ثروت نیست، بلکه باید بهترین باشید و کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

9- افراد معمولی، برای یادگیری وقت زیادی نمی گذارند، اما کارآفرین واقعی همیشه در حال یادگیری با ذهنی باز است و همواره آماده پذیرش و یادگیری چیزهای تازه درباره کسب و کار است.

10- یک کارآفرین واقعی چیزهایی را خلق می کند که به نظر افراد معمولی ساختن شان غیرممکن است.

 

همه ما باید رویاهایی برای خود داشته باشیم. برای موفق بودن باید باور داشته باشیم که غیرممکن هم شدنی است. 

  ثبت آگهی رایگان