در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

هدیه دادن به مشتری

یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره هدیه دادن به مشتری

مشتری ای که برایتان مشتری می آورد، هدیه ایست که شما به عنوان کارآفرین به خودتان می دهید. زمانی ارزش هدیه ای که به مشتریانتان می دهید را متوجه خواهید شد که مشتری برایتان مشتری می آورد. این بهترین و ماندگارترین و گاهی اوقات کم هزینه ترین روش بازاریابی برای فروختن هرچه بیشتر محصولات است.

نوع هدیه دادنتان بسیار مهم است و اگر یک هدیه بسیار گران قیمت را به روش نادرست به مشتری دهید ممکن است هیچ تاثیر قابل توجه ای بر کسب و کارتان نگذارد.

به طور کلی مشتریان را می توان به سه دسته تقسیم کرد :


1. مشتری راضی
مشتری ای که تمام انتظاراتش را برآورده کنیم از ما و محصولاتمان راضی است و معمولا به ما وفادار می ماند، اما همیشه این خطر وجود دارد که رقبا او را از ما بگیرند.

2. مشتری ناراضی
آنچه از ما و یا محصولاتمان انتظار داشته را نتوانسته ایم برآورده کنیم. بنابراین بسیار ناراضی است و نه تنها برنمی گردد بلکه دیگران را نیز از خریدن محصولاتتان منصرف خواهد کرد.

3. مشتری خشنود
نه تنها انتظاراتش را برآورده کرده ایم بلکه چیزی بیشتر از انتظارش به او داده ایم. چنین مشتری ای همیشه به ما وفادار می ماند و تا می تواند برایمان مشتری می آورد.

روش های مختلفی برای هدیه دادن به مشتری وجود دارد:

1. تخفیف غیر منتظره ای را به عنوان پاداش بدهید.

اویلن چیزی که مشاهده میشود، شادی و تحیر است. آنها باورشان نمی شود که شما چنین کاری را انجام می دهید. به همین علت این هدیه شما را همه جا جار خواهند زد. این کار فوق العاده برای خریداران ارزشمند است چرا که آنها حسن نیت شما را در کار می بینند و متوجه می شوند با کسی معامله نکرده اند که فقط به فکر فروختن باشد.

بهتر است در فروش های بزرگ از این روش استفاده کنید تا مبلغ پاداش چشمگیر بوده و از سود خودتان هم چیزی برایتان بماند. 

اگر هم مشتری در دسترس نیست که حضوراً مراجعه کنید با تماس تلفنی موضوع را به او بگویید و چک را برایش بفرستید. سعی کنید از چک و یا پول نقد استفاده کنید و مبلغ هدیه را به حسابشان واریز نکنید که تاثیر بیشتری برایشان داشته باشد. با این کار آن پاکت چک و یا پول دقیقا در ذهن مشتری تداعی کننده یک هدیه ارزشمند است. 


2. روز مشتری داشته باشید!

بسته به نوع کسب و کارتان می توانید هر فصل، هر شش ماه، و یا حداقل هر سال یک روز را در تقویم خود به عنوان روز مشتری انتخاب کرده و در این روز برای مشتریانتان یک هدیه ارزشمند به همراه یک نامه تشکر بفرستید. در نامه ای که می فرستید حتماً دلیل این هدیه را شرح دهید و آنها را از روز مشتری باخبر سازید.

از مشتریان به خاطر اینکه با شما کار می کنند تشکر کنید. همراه نامه یک کوپن تخفیف خوب برای مشتری و یک کوپن تخفیف کمتر برای یکی از آشنایان او قرار دهید و بگویید که تا یک هفته آینده او و یک همراهش می تواند محصولات شما را با ارائه این کوپن تخفیف خریداری کرده و از مزایای روز مشتری بهره مند گردد.

مشتری وقتی می بیند برای شما و کسب وکارتان اهمیت به خصوصی دارد و یک روز را به نام آنها نام گذاری کرده و برایشان حتی اگر مدت هاست از شما خرید نکرده اند ، ارزش قائلید، بسیار راضی و خوشنود می شود و اگر نخفیف تان وسوسه کننده بوده یا نیاز به محصول شما داشت حتما از شما خرید می کند.

3. تقویم اثر گذار را فراموش نکنید.

در نزدیکی ایام نوروز بازار هدایای تبلیغاتی بسیار داغ است. شرکت ها از تقویم های رومیزی و دیواری، سر رسید و هدایایی نظیر این به مشتریانشان هدیه می دهند. این نوع تبلیغات به علت تکرار زیاد اثر خود را از دست داده است. بهتر است تقویم هایی طراحی کنید که روی آن روزهای خاصی را به عنوان روز خدمات رایگان مشخص نمایید.

همیشه از روش هایی که دیگران انجام می دهند پیروی نکنید و با کمی خلاقیت و دید حرفه ای می توانید روش هایی را ابداع کنید که ابتدا مشتریانتان شگفت زده شده و همچنین برایتان مشتری بیاورند.

  ثبت آگهی رایگان