در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

حوزه های مهم فروش

یکشنبه ۷ مهر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره حوزه های مهم فروش

در دنیای امروز همه ما گاهی باید خود، ایده ها یا خدماتمان را بفروشیم. برای بقا و کسب برتری در جو رقابتی امروز باید روش متقاعد کردن افراد و فروش را بیاموزید. محصول خود را بشناسید، بر چالش ها غلبه کنید و به دنبال فرصت هایی برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای باشید.

 

فروش «ارائه راه حل» یا فروش «مشورتی» جایگزین روش «بگو و بفروش» در سال های گذشته شده است. این فروش شامل ایجاد ارتباط با خریداران احتمالی، شناخت آن ها، تشخیص مساله و سپس ارائه راه حل از میان محصولات و خدمات خودتان است.

 

این مهارت ها نیازی به داستان سرایی و ارائه فروش ندارد. باید فکر، نگرش و عملکردتان مانند یک فروشنده حرفه ای باشد. باید به خریداران کمک کنید تا تصمیم درستی اتخاذ کنند و چیزی که واقعا نیاز دارند، را بخرند.

 

حوزه های مهم فروش

فروشندگان برتر باید همه مطالب شش حوزه مهم «کسب وکار، صنعت، شرکت، محصول، فروش و رفتار» را بیاموزند. باید برای ارتقای توان و استراتژی فروش تلاش کنید. از خودشیفتگی و رکود دوری کنید و رفتار درستی داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، یک تصویر حرفه ای از خود ارائه دهید. مناسب صنعت موردنظر لباس بپوشید. همیشه مطمئن و موفق به نظر آیید. مطالب فروش را منظم، سازمان یافته و به روز تهیه کنید.

 

1. اطلاعات و زمانتان را سازماندهی کنید.

وقتی در کار فروش هستید، در واقع کسب و کار شخصی خود را اداره می کنید. زمان را به دقت برنامه ریزی کنید و یادداشت های شفاف و دقیق داشته باشید. فهرست خریداران ارزشمندترین دارایی شما است. جلسات، گفتگوها، اقدامات عملی و جزئیات را ثبت و ضبط کنید.
در انتهای هر روز فهرستی از کارهای روز بعد را تهیه کنید. روز بعد را با اولین مورد از فهرست خود آغاز کنید. شاید به همه فهرست نرسید، اما حتما به موارد اصلی خواهید رسید. زمان رسیدگی به ایمیل ها را مشخص کنید. ارتباطات کاغذی را کنار نگذارید.

 

2. نگرش درست

 توانایی خود را برای موفقیت باور داشته باشید و بر اساس آن عمل کنید. برای رسیدن به نگرش برنده از ۱۰ نکته زیر استفاده کنید:
۱. بدانید اشتیاق اساس موفقیت است.
۲. اهدافتان را مشخص کنید.
۳. اهدافتان را برنامه ریزی کنید.
۴. خودتان را باور داشته باشید.
۵. از خود بپرسید «چگونه می توانم آن را بهتر انجام دهم؟»
۶. به آینده و شکوفایی استعدادهای درخشانتان فکر کنید.
۷. عادت تعریف از دیگران را در خود پرورش دهید.
۸. اعتماد به نفس پیدا کنید.
۹. شرایط سخت را مدیریت کنید.
۱۰. مشتاق باشید.

 

3. ایجاد کسب وکار

بهترین منبع ایجاد معاملات جدید، فهرست خریداران است. نیازهایشان را برطرف کنید. روابط خود با خریداران فعلی عمیق تر کنید.
با هر کسی که تاکنون درخواست داده است، تماس بگیرید. از خریداران راضی بخواهید مشتریان جدیدی به شما معرفی کنند. وقتی مشتریان شغلشان را تغییر می دهند، آن ها را پیگیری کرده و رابطه تان را حفظ کنید.

 

4. نهایی کردن فروش

بهترین زمان نهایی کردن فروش زمانی است که خریدار رضایت کامل خود را نشان می دهد و آماده ادامه کار است. در این نقطه، فروش را متوقف کرده و یکی از رویکردهای زیر را به کار گیرید:
• خوب، دوست دارید خریدتان به کجا ارسال شود؟ برای خاتمه دادن به ماجرا.
• رنگ طلایی را میپسندید یا نقره ای را؟ برای ارائه گزینه.

• آیا صندلی های چرمی را می خواهید؟ برای پرداختن به یک نکته فرعی.


بعضی خریداران تمایلی به تصمیم برای خرید ندارند. کار را به تعویق می اندازند یا روی نکات بی اهمیت تمرکز می کنند. محکم باشید. به خریدار کمک کنید تا مشکلش را حل کند و سریعتر تصمیم بگیرد.

  ثبت آگهی رایگان