در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

اهداف آگهی های تبلیغاتی

یکشنبه ۱۵ دی ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره اهداف آگهی های تبلیغاتی

هر روز که از منزل به قصد دانشگاه یا محل کار خارج میشویم، درطول مسیر خود با هزاران نوع از تبلیغات روبرو میشویم که تعدادی از آنها ما را بصورت ناخودآگاه به سمت خود میکشد. 

با مشاهده انواع تبلیغات که بصورتهای مختلف نظیر آگهی های چاپی ، کاتالوگ ، مجلات و روزنامه ها، بروشور، پوسترهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه ها، آرم ها و نماد ها و تصاویر متحرک در چهار راهها که هر کدام با شیوه ای خاص افکار عمومی مردم را جلب خود میکنند، مواجه میشویم و این پرسش برایمان مطرح میشود که کدام نوع از تبلیغات موثرتر هستند و مردم بیشتر در زندگی اجتماعی خود بیشتر تحت چه تبلیغاتی قرار میگیرند؟

آنچه امروزه خیلی واضح است اینست که تبلیغات تنها در محیط بیرون از خانه، ما را هدف نگرفته اند بلکه در داخل منزل نیز با هجوم بیشمار تبلیغات روبرو هستیم. زمانی که می خواهیم از یخچال چیزی برداریم ناخودآگاه به یاد تبلیغ یخچال، آبمیوه یا ... میفتیم.

پژوهشگران علوم اجتماعی معتقدند : امروزه گسترش اطلاعات و تبلیغات با تکیه بر فرایند های ارتباطی به ثمر نشسته است، و تبلیغات توانسته وارد حریم خصوصی مردم نیز بشود. در این بین باید نقش اطلاع رسانی های مثبت که توسط عوامل تبلیغاتی در جامعه صورت می گیرد را در نظر داشته باشیم، زیرا یکی از اهداف تبلیغات، رساندن آگاهی برای مردم است.

 

اهداف تبلیغات :

بطور کلی هدف تبلیغات نوعی بازاریابی است که به خلاقیت در عمل نیاز دارد یعنی با استفاده از روش های ابتکاری جدید سعی در جذب و جلب مشتریان بیشتر و کنترل قیمت ها دارید.

جروم مکارتی هدف بازاریابی را چهار عامل اصلی: کالا ، قیمت ، توزیع و ترویج می داند و وظایف مدیریت تبلیغات را به سه دسته : منظم کردن سطح تقاضا، زمان بندی تقاضا و ارائه مشخصات تقاضا تقسیم می کند.

در کنار این چهار عامل، متخصصان تبلیغات، واژه تفحص را پیشنهاد می کنند. به این معنا که قبل از هر کاری باید در مورد آن تبلیغ تحقیق و تفحص صورت گیرد و مشخص شود که شرکت نیازمند چه نوع تبلیغی می باشد و آیا جامعه آنرا می پذیرد یا نه ؟ 


اهداف تبلیغات در هر جامعه ای نسبت به جوامع دیگر متمایز می باشد زیرا هر جامعه شرایط و نیازهای خاص خودش را دارد و باید درک درستی از مردم آن جامعه و جامعه مصرفی و همینطور رسانه های عمومی تبلیغاتی، داشت.

 

عوامل موثر در تاثیرگذاری تبلیغات :

هر یک از عوامل زیر میتوانند پیام تبلیغاتی را ضعیف و یا موثر جلوه دهند.

  • پول ( money) 
  • پیام ( message)
  •  رسانه ( media)
  • ارزیابی ( measurement)

 

از مهمترین تکنیک های تبلیغاتی که اغلب در تلویزیون بکار برده می شود، استفاده از همین عوامل تاثیرگذار است. تلویزیون با قدرتی که در نمایش و جلب توجه بینندگان دارد، آنان را وادار به رفتارهای می کند که تبلیغات خواستار آن می باشند.

مک لوهان تلویزیون را سلاح سردی میداند که تمام حواس تماشاگران را جلب میکند و با برنامه ریزی از قبل تعیین شده مقاصد خود را مانند نوار کاستی به ذهن مخاطبان انتقال میدهد. 

تلویزیون نسبت به دیگر رسانه های اجتماعی، پوشش و دسترسی بالایی در جامعه دارد یعنی در هر نقطه ای از کشور بیننده دارد؛ و به همین خاطر است که برخی شرکت ها حاضرند مبالغ زیادی را برای پخش آگهی تبلیغاتی خود در تلویزیون هزینه کنند.

آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی فقط در حد چند ثانیه در معرض دید تماشاگران قرار می گیرند، و اگر برای بیننده جذاب نباشند ممکن است آن شبکه عوض شود و آنگاه تمام هزیتنه تبلیغات به هدر رفته است. این درست برخلاف دیگر رسانه ها مانند روزنامه، مجلات و یا تبلیغات مجازی در سایت های اینترنتی است که ماندگاری بیشتری دارد و می توانند چندین بار در معرض نمایش قرار گیرند.

  ثبت آگهی رایگان