در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

نکات مهم در استفاده از تبلیغات اینترنتی

سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره نکات مهم در استفاده از تبلیغات اینترنتی

اینترنت بهترین مکان برای قراردادن پیامهای تبلیغاتی و کسب بهترین نتیجه از فعالیتهای تبلیغات است به دلیل اینکه در دنیای امروز اینترنت رسانه ای جهانی است که در هر لحظه میلیونها نفر به آن مراجعه می کنند. بسیاری از اشتباهات تبلیغ کنندگان باعث میشود که اثر بخشی تبلیغات اینترنتی شان تا حد زیادی کم شود.

1. تبلیغات Pop-Up :

پاپ آپ نوعی تبلیغات ناخواسته است که در قالب یک صفحه جدید بر روی نمایشگر کاربران اینترنت نمایش داده می شود. این تبلیغات اثر بخشی چندانی ندارد زیرا بصورت ناخواسته و در مواقعی نقش مزاحم برای کاربر دارد. از طرف دیگر به وجود آمدن تکنولوژی ها و نرم افزارهایی که به صورت خودکار از نمایش پاپ آپ ها جلوگیری می کنند در بسیاری از موارد موجب از دست رفتن فرصت و پول تبلیغ دهنده می شود.

2. پرداخت مبالغ زیاد به تهیه کنندگان پیام تبلیغاتی :

نرم افزارهایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان در زمانی کم و بدون صرف هزینه تبلیغ مورد نظر را طراحی و تولید نمود.

3. اتلاف پول :

هیچ مدیری تمایل ندارد که پول خود را برای تبلیغاتی که اثربخشی لازم را ندارد، صرف کند. بسیاری از مدیران برای نمایش تبلیغات خود به دنبال سایتهایی می گردند که بازدید کنندگان بسیاری دارند. لازم است قبل از هرکاری مخاطبان هدف خود را به صورت دقیق تعریف کنید و اطلاع درست از تعداد مخاطبان هدف خود که جزء بازدیدکنندگان هستند بدست آورید تا از اتلاف بیشتر پول شرکت جلوگیری کنید. 

4. هرزنامه ( Spam ) :

بازاریابی از طریق ایمیل یا پست الکترونیکی از اثربخش ترین شیوه های بازاریابی در محیط وب است به شرط آنکه به درستی به کار گرفته شود. اگر شما به ایمیل مخاطبان خود نامه های بدون درخواست ارسال کنید ، دچار مشکلات ناشی از ارسال هرزنامه خواهید شد. ایمیل شما به عنوان هرزنامه به سرویس دهندگان پست الکترونیک معرفی شده و اینکار باعث می شود ایمیلهای ارسالی شما به جای پوشه Inbox به پوشه Spam منتقل شود.

5. ترجیح شیوه و شکل تبلیغ به محتوای آن :

بسیاری از تبلیغ دهندگان شکل و نحوه اجرای تبلیغات ( استفاده از انیمیشن و... ) را به محتوای تبلیغ ترجیح می دهند. توجه داشته باشید که هیچ چیز نمی تواند جایگزین مطالبی مهم درخصوص کالا یا خدمات شما شود. لذا در طراحی تبلیغاتی خود دقت نمائید. ساختار و محتوای پیام ، کلمات مورد استفاده و چگونگی معرفی مزایا و قابلیتهای محصول از جمله مواردی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

6. عدم وجود گزینه ای برای اقدام :

به منظور اثربخشی تبلیغ به غیر از قراردادن نام تجاری شرکت در معرض دید مخاطبان در قدم بعدی شما باید به آنها بگوئید که انتظار دارید چه کاری انجام دهند. به عنوان مثال دعوت به کلیک روی تبلیغات برای دریافت اطلاعات بیشتر یا حتی فراتر از این برای کسانی که این واکنش مورد نظر شما را نشان می دهند پاداش درنظر بگیرید. 

7. استفاده از تبلیغات قدیمی و تکراری :

تبلیغ قدیمی و تکراری نمی تواند ارتقای نام تجاری شما را فراهم سازد. حتی ممکن است به ارزش نام تجاری شما آسیب نیز برساند. هرچند نام تجاری ، شعار تبلیغاتی یا لوگوی شما می تواند برای سالها یکسان باشد ولی شما باید مرتباً تم های خلاقانه ای برای تبلیغات خود انتخاب کنید . تنوع و نوآوری در شکل و محتوای تبلیغ می تواند مانع کسالت و دل زدگی مخاطبان شما شود.

8. تمام تلاش خود را منحصراً معطوف به تبلیغات اینترنتی کردن :

از آنجائیکه تمام مخاطبان شما از تبلیغات اینترنتی استفاده نمی کنند توجه صرف به تبلیغات آنلاین موجب از دست دادن بخشی از مشتریان خواهد شد. بهتر است فعالیتهای خود را محدود به فضای اینترنت نکنید و رسانه های دیگر را هم در سبد رسانه ای خود قرار دهید . اینکار سطح پوشش تبلیغات شما را افزایش داده و افراد بیشتری را با شرکت شما آشنا خواهد ساخت .

9. طراحی نامناسب تبلیغ :

بهتر است از تصاویر و انیمیشنهای مختلف که باعث حواس پرتی مخاطبان می شود، استفاده نکنید همچنین در صورتی که پیام خود را به زبان فارسی درج می کنید مطمئن شوید که تمام کاربران به راحتی می توانند متن تبلیغات شما را مشاهده کنند. برای این منظور از فونتهایی استفاده کنید که برای همه قابل مشاهده است .

متن پیام را بصورت تصویر درآورید، کیفیت و حجم فایلهای مورد استفاده را درنظر داشته باشید. اگر حجم فایلها زیاد باشد ممکن است برای دانلود مخاطب حوصله خود را از دست بدهد.

10. مکان نامناسب :

برای اثربخشی بیشتر تبلیغات باید آنها را در مکان مناسبی قرارداد. قبل از نمایش تبلیغ خود از محل دقیق نمایش آن مطمئن شوید. نتایج تبلیغ خود را مورد بررسی قراردهید و بهترین زمان و مکان را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب کنید . برای انتخاب مکان مناسب باید تصاویر ، انیمیشنها و سایر بنرهای موجود در صفحه را هم درنظر داشته باشید. به طور کلی امکان مشاهده شدن قسمتهای بالای صفحه بسیار بیشتر از قسمتهای پائین صفحه است .

 

امیدواریم شما نیز با توجه به موارد مذکور اثربخشی بیشتری از تبلیغات اینترنتی خود بدست آورده و بتوانید تعداد بیشتری از کاربران اینترنت را با برند و مزایای محصولات خود آشنا سازید.

  ثبت آگهی رایگان