در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

مفهوم استارتاپ

سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره مفهوم استارتاپ

اگر بخواهیم به تاریخچه استارت آپ نگاهی بیاندازیم، شروع آن با شروع تمدن بین انسانها و خرید و فروش محصولات مختلف همراه است. اما آغاز استفاده از مفهوم استارت آپ به سال حدود 1911 میلادی برمی‌گردد که آغاز آنها با شرکت‌های Silicon Valley شروع شد. 

 یکی دیگر از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین استارت آپ های دنیا، شرکت اپل است که توسط استیو جابز راه‌اندازی شد. یکی دیگر از استارت آپ های معروف جهان ، استارت آپ گوگل است که در سال 1997 مطرح شد و امروزه بعنوان پیچیده‌ترین و قویترین موتور جستجو در جهان معرفی کرد.

به طور کلی، استارت آپ پروژه‌هایی هستند که در جریان آن، یک ایده خام، با تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌رسند و زمینه را برای فروش آن محصول فراهم می‌ آورند.

ایده‌های موفق استارت آپ لزوماً بر روی کارهای علمی پیچیده نیست؛ بلکه در تولید یک محصول و یا در فروش آن به مشتری، نیز دخیل است.

استارت آپ (Startup یا Start-up) را در زبان فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند، که فعالیت آن در بیشتر در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات میباشد. عده ای نیز استارت آب را به کسب و کار جدید ترجمه کرده اند. 

مفهوم استارتاپ : 

استیو بلنک:

استارتاپ سازمانی موقتی است که در جستجوی کسب و کاری گسترش پذیر، تکرارپذیر و سود آور است.

دیو مک کلور:

استارتاپ شرکتی است که درباره سه حوزه صحبت میکند: محصول چیست، مشتریان آن چه کسانی هستند، چگونه پول در می آورد.

پاول گراهام:

استارتاپ شرکتی ست که ساخته شده تا به سرعت رشد کند. برای استارتاپ بودن الزامی برای کار در زمینه فناوری، یا جذب سرمایه خطر پذیر، یا خریده شدن وجود ندارد. 

اریک ریس:

استارتاپ نهادی است انسانی که ساخته شده برای خلق محصول یا خدمتی نو در شرایط عدم قطعیت بسیار.

پیتر تیل:

استارتاپ بزرگ ترین گروه از آدم هاست که می توانید برای ساخت آینده ای متفاوت، آنها را متقاعد کنید.

 

اصطلاحات هم راستا با استارتاپ: 

  ثبت آگهی رایگان